A형 백수

[스크랩] 수성구 집값 이거 정상인가요? 본문

Real Estate

[스크랩] 수성구 집값 이거 정상인가요?

A형 백수 2018. 7. 9. 15:29

‥‥‥수성구모임

놀랍네요....수성구 집값 정상인가요?



작성자:대구신동작성시간:2018.07.03  조회수:11,706

댓글81

처가집이 만촌동 담티역근처라 예전에 이사생각이 조금있어서 근처 아파트 네이버로 검색한지가 1년이 안된거 같은데 
지금 인근 만촌화성이 9억이 넘어가네요. 그때 6억정도로 기억나는데 1년세 3억이 오른건가요 실제 거래되는가요?
대구에 33평 아파트가 9억이라니... 
무서운 곳이군요 지금 저가격에 입주하시는 분들은 도박아닌가요? 

댓글알림 설정댓글

댓글 전체보기댓글 전체보기

스파르타112018.07.04메뉴
문제는 법조타운 이전등 호재가 많아
더 오를수 밖에 없다는거죠

답댓글대구신동2018.07.04메뉴
지금도 너무 올라서 관심끄고 살아야 겟습니다ㅎ

오미즈2018.07.04메뉴
꼭 수성구에 안사셔도....될 듯 한데요.. ^^ 학군이 목적이라면 수성구만큼.좋은 곳은 찾아보면 많이 있습니다. 수성구 학구열 좋다고 내 애가 잘하는 보장도 없고 학원 많고 좋다고 공부잘하는게 아니더라구요. 타.구에 괜찮은 중고등학교 근처에서 잘 하는 것도 나쁘지 않아보여요.. 따지고보면 수성구도 대치동 따라가겠습니까? 적당히 맞춰사는 것도 지혜같습니다.

답댓글Start2018.07.04메뉴
루저는 아니죠?

답댓글오미즈2018.07.04메뉴
@Startㅋㅋㅋ 루저라니요... 일단 어떤것이든지 님 스펙이상은 될텐데요.... 일단 루저한테 이런 댓글이 달리는게 자존심이 상합니다만.... ^^..댓글에 대놓고 루저라고 까는게 수준낮음을 확실히 보여주는군요... ^^

답댓글오미즈2018.07.04메뉴
@Start아 참... 그리고 많이 배우셔야겠어요... 수성구에 안살면 루저라는 이 자신감은 스타트씨가 타구민보다 엄청 우월하다는 의미는 아니겠죠??

답댓글gksmfdl2018.07.04메뉴
학군을 객관적인 점수로 나타낼순 없지만....
대략적으로 나타내 본다면 대구안에서 범4,만3 정도의 학군은 없습니다.
물론 학군이 좋다고 공부잘하는건 아닙니다.

답댓글sanctuary2018.07.04메뉴
범어동은 대치동 근방까지 가는 학군및학원형성입니다

답댓글대구신동2018.07.04메뉴
꼭 수성구에 살아야 햇다면 몇년전에 이사갔겟죠 
저는 전혀 학군같은거 관심없습니다 사실 수성구 학구열 분위기도 맘에 안들구요.ㅎㅎ

답댓글오미즈2018.07.04메뉴
@sanctuaryㅋㅋㅋㅋㅋ 그렇군요... 범어동이... ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

블루밍992018.07.04메뉴
집사면 도박꾼, 못사면 루저. . 머죠 이거? 건전하고 합리적인 정보교환의 장이 되면 좋겠어여. 임장해 보니 분위기가 어떻다든가, 같은 지역 내 단지별 차별성이라든가 머 그런. .결정은 자기가 하는거죠

답댓글꽃사스미2018.07.05메뉴
22222

만촌러브2018.07.04메뉴
꼭~ 수성구만 고집하지마세요. 다른곳도 찾아보면 되지요~ 처가 옆은 아싶지만 어너곳이든 본은 노력이 필요하지않겠어요~ 모든건 현실에서 시작해야지요.

답댓글대구신동2018.07.04메뉴
수성구 고집하지 않아요~ 학군욕심이나 나는 무조건 수성구 살아야겟다 했으면 벌써 몇년전에 이사 갔겟죠 ㅎㅎ 
저는 서울쪽에 다무너져가는 아파트 투자중입니다.ㅎㅎ

gksmfdl2018.07.04메뉴
도박이라니요....ㅋㅋ 다들 소중한 자기자산(레버리지)으로 입주하겠죠
가격이 높은 아파트 일수록 부동산에 관심많은 사람의 비율이 높습니다.
그만큼 공부를 남들보다 더 많이하고 분석을 더 많이 하신분들이죠
이런분들의 선택이 도박은 아닌듯 싶습니다.

답댓글대구신동2018.07.04메뉴
단시간에 비정상적으로 올라서 위험해 보여서 그런생각이 들엇네요 ㅎㅎ


답댓글gksmfdl2018.07.05메뉴
@대구신동물가는 선형으로 올라도 부동산은 계단식으로 오르는경향이 있습니다.
시장엔 그 계단을 미리 예측하는 사람들이 있죠. 이것이 공부하는 이유기도 하죠.

보따리장수2018.07.04메뉴
수성구 상동 정화우방팔레스 55평이 5억합니다. 빨리 사세요..수성구에서 가장 싼 아파트

답댓글대구신동2018.07.04메뉴
싸긴 엄청싸네요 평수대비 엄청오래된 아파트 아닐까요?ㅎㅎ

만두12018.07.05메뉴
법원연호지구가 확정되면 법원연호지구만 개발될까요??
대구고등법원,검찰청이전확정으로 만촌3동이 신축아파트촌으로 확 변할겁니다.
만촌32구역재개발(만촌화성3차뒷편)이 조합설립이 7월21일로 굉장히 속도가 빨라지고 있고요.
만촌삼정신축중이고, 대청초부근에 부지매입비 보상이 이루어지고 있습니다.
멀리사시면 동네사는 분들보다 잘 모를 수 밖에 없습니다.
왜 9억이 가는지 이동네 자주 임장다니면 아실 수 있을겁니다.
어제도 만촌32구역재개발조합사무실에 젊고 세련되고 돈많은 아주머니들 들락날락 하는거 보고 아~~ 역시 돈많은 사람들은 미리 움직이고 있구나 뼈저리게 느꼈네요..

댓글 새로고침

댓글쓰기댓글쓰기

이전디파님의 은혜로움 오프숄더 가즈아 by 일어나보니 새벽4시(20)다음#충격# 대구 주변도시 아파트시세 흐름 6월마지막주 업데이트(17)

- ‥- ‥ - Susan-gu Meeting
That's amazing.Is home price normal in Susan-gu?

By : Daegu Genius
Write time : 2018.07.03 View : 11,706
Comment 81
Since Chuga's house is near Manchon-dong Gamti Station, I had some thoughts of moving in the past, so it has been less than a year since I searched it through Naver, a nearby apartment.

There are now over 900 million nearby Mars. I remember about 600 million won at that time, did 300 million won rise in 1 year? Is it actually a deal?

There is a 300-pyeong apartment in Daegu.

It's a scary place. Don't you think it's a gamble for those who live on that price?

Comment Notification Settings Comment
View all comments View all comments

Sparta 11
2018.07.04 Menu
The problem is that there are many positive factors in the relocation of the legal town
I have no choice but to climb up.

Reply comment
Daegu prodigy
2018.07.04 Menu
I still have to stand up so high that I get to live with it.Hah!


Omizu
2018.07.04 Menu
You don't have to live in Suseong-gu.It looks like ... If the school district is for the purpose, it is as good as Mercury.There are many good places to find. " I didn't study well because I had a good passion for studying Susung-gu, because I had no guarantee that my child was good at, and there were many academies and good schools. Do well near good middle and high school in the old city. After all, do you want to follow the Uisung-gu? Living in moderation is like wisdom.

Reply comment
Start
2018.07.04 Menu
You're not a loser, are you?

Reply comment
Omizu
2018.07.04 Menu
You are a loser ... Anything will be above your specifications. First of all, it hurts my pride to have such a comment made by losers.It clearly shows that being a loser isn't very good ...... ^^

Reply comment
Omizu
2018.07.04 Menu
@ Start! And you should learn a lot ... This confidence that you are a loser if you don't live in Suseong-gu doesn't mean that Start is so superior to the ball.

Reply comment
Gksmfdl
2018.07.04 Menu
I can't put school districts in objective form, but ...
At a rough estimate, we don't have four or three school districts in the Great Barrier Reef.
Of course, just because school districts are good doesn't mean they study well.

Reply comment
Sanctuary
2018.07.04 Menu
Beomeong-dong is a school district and academy building that goes near the Daechi area.

Reply comment
Daegu prodigy
2018.07.04 Menu
If I had to live in Susung District, I would have moved a few years ago.
I'm not interested in school districts at all. In fact, I don't like the atmosphere of school district in Susan-gu either.Haha
Reply comment
Omizu
2018.07.04 Menu
@ sanctuary ... Bum-dong ... LOL


Blooming 99
2018.07.04 Menu
Home buyers, losers. What is this? I hope it will be a healthy and reasonable exchange of information. So what the mood is like, what difference is there in the area?

Reply comment
Flower Sasmi
2018.07.05 Menu
22222


Manchon Love
2018.07.04 Menu
Don't be so stubborn. We can look elsewhere. I'd love to be around her, but I don't think it's gon na take any effort. Everything has to start with reality.

Reply comment
Daegu prodigy
2018.07.04 Menu
They don't insist. I want school districts or I have to live in Susung district without fail. I would have moved a few years ago.
I'm investing in a crumbling apartment in Seoul.Haha


Gksmfdl
2018.07.04 Menu
Gambling.I'm sure we all move in with our valuable assets.
The higher the price, the higher the percentage of people who are interested in real estate.
They studied and analyzed more than others.
I don't think gambling is the choice.

Reply comment
Daegu prodigy
2018.07.04 Menu
I thought it was because I was out of control in a short time and looked dangerous. Haha



Reply comment
Gksmfdl
2018.07.05 Menu
@ Daegu Productions Prices tend to go up in a linear fashion, but real estate tends to go up in a cascade.
There are people in the market who predict the steps in advance. That's why we study.


A backler
2018.07.04 Menu
Sangdong, Sangdong, Susan-gu, North Korea, and Palestine, 55 pyeong are in full strength. Buy fast ..Susan-gu's cheapest apartment

Reply comment
Daegu prodigy
2018.07.04 Menu
That's a steal. Isn't it a very old flat?Haha


Dumpling 1
2018.07.05 Menu
If the court name district is confirmed, will only the court name district be developed?
With the confirmation of the relocation of Daegu High Court and the Prosecutors ' Office, Manchon 3 dong will be transformed into a new apartment complex.
The Manchon 32 district redevelopment (behind Manchon Fortress) is speeding up on July 21.
Manchon Samjeong is under construction, and compensation for the purchase of the site is being made near Daecheong Stream.
If you live far away, you will never know the history of your neighborhood better than you.
You can find out why 900 million won goes around a lot.
Yesterday, I saw many young, sophisticated and wealthy women coming in and out of the Manchon 32 district redevelopment union office.

Refresh Comment
Write Comment Write Comment
The grace of the former Dipany was off by a shoulder by waking up at 4 a.m.
(20)
Next
(17)
Comments