A형 백수

[스크랩] 10년차 제약영업사원이 말한 영업의 뜻 본문

Job

[스크랩] 10년차 제약영업사원이 말한 영업의 뜻

A형 백수 2018. 8. 1. 01:46

경영할영(營)에 업의 업(業)이네요. 즉 업을 경영한다는 뜻인데요. 영업에 10년이상 몸담고 있으면서도 심지어 제가 불교신자인데도 이제서야 그 뜻을 알게 되었습니다.

업(業)이란 한자어로 불교에서 말하는 심신의 활동과 일상생활이란 뜻으로 본인이 몸과 입과 뜻으로 짓는 선행의 소행을 말하며 혹은 전생의 소행으로 말미암아 현세에 받는 응보를 가르킨다고 하네요. 응보라는게 죄짓고는 못살기 때문에 착하고 바르게 살아라라고 하는 불교의 가장 기초적인 교리인데요.

제가 지금 몸담고 있는 영업직에 대해 한번 생각해봤습니다. 제가 사회생활을 처음시작할때는 이런 마음이 없었지만 요즘 생각해보면 내가 사랑하는 우리가족 지금까지 이렇게 부족함없이 건강하고 즐겁게 살게 해준 영업직을 택한거에 대해 후회는 없습니다. 하지만 저도 사람인지라 덥고 짜증나고 지쳐요. 하지만 제가 선택한 영업의 한자말 뜻. 그 영업을 택해서 지금까지 10여년동안 제가 살아온 인생. 그리고 세상에서 제일 소중한 나의 가족. 그런 의미를 지키고 제 마음을 다시한번 다지기 위해 오늘도 저의 업을 경영해본것 같습니다.

물론 많은 MR분들이 그러시는건 아니겠지만 오늘처럼 역대급으로 더웠던 오늘 하루도 고객과의 약속을 지키기 위해 또는 제 자신과의 약속을 지키기 위해 땀흘리며 노력했던 여러 MR님들~! 결국 님들의 그러한 행동은 언젠가는 보상받습니다. 금전적으로 현재 보상받으시는 분들도 있지만 영업을 그냥 돈을 벌기위한 수단으로만 보지마시고 불교의 교리처럼 업을 바르게 하기위한 내가 사랑하는 모든것들을 지키기 위한 행동으로 보시고 하루를 대하면 오늘같이 더운 날씨에도 짜증나는 일은 없을거라고 생각됩니다. 오늘도 무더운 날씨에 고생들 많으셨어요~

저도 얼른 우리 이쁜 아가들 보러 가야겠습니다. 술을 한잔하니 이런저런 생각이 들어서 글 적어봤습니다.

요즘은 체력이 많이 딸리는게 느껴지네요. 우리 다같이 운동도 하고 즐거운 생각만 하면서 내일도 달려보죠~ ㅎㅎ

이런글 적는다고 선비나섰다고 말도 안되는 소리한다고 생각들만 하지마시고 그냥 요즘처럼 힘든 시기에 제가 살아남기 위한 다짐을 이야기한거니 그냥 그러려니 해주세요 ㅎㅎ 전국에 계신 여러 선후배 MR님들 화이팅입니다~!!

정말 멋진분이시네요 !

정말 고마운 글귀 입니다!!!

선생님!!

멋진 글입니다. 무더운 날씨에 힘든 하루입니다..글보고 저도 사랑하는 가족을 위해 힘내야겠다고 생각이 드네요

감사합니다 힘내세요

It's the rise of the business in spiritual management. That means running a business. I've been in business for more than 10 years, and even though I'm a Buddhist, I finally realize what that means.

Up refers to the physical and mental activities and daily life in the Chinese language of Buddhism, and the actions of good deeds written by one's body, mouth and meaning, or the punishment received in this world through the work of one's past life. Eungbo is the most basic Buddhist doctrine of living a good and upright life because you can not commit sin.

I thought about my current sales position. I didn't feel this way when I first started my social life, but now I think about my beloved family, and I have chosen the sales force that makes me healthy and happy. But I am hot, irritated and tired, too. But one of my chosen sales words. The life I have lived for about 10 years since I chose to sell it. And my most precious family in the world. I think I run my own business today in order to keep my meaning and make myself understood.

Of course not many MR people do not, but today, the hot day has been like that, to keep the promise with customers or to keep the promise with myself. Eventually, you will be rewarded. Some of you are not financially rewarded right now, but don't just look at sales as a way of making money, and keep everything I love to do, like the Buddhist doctrine. You had a lot of hard work in hot weather today.

I should go see our pretty children soon. I wrote down because I thought about drinking.

I feel a lot less physically these days. Let's play sports together and think about the fun and run tomorrow. Haha

Don't just think that writing down these words makes no sense of being a scholar, but I just made a resolution to survive in these tough times, so please take it seriously. I am doing my best for MR.
Comments